Jak używać sody oczyszczonej na ból zęba

Jeśli kiedykolwiek cierpiałeś z powodu bólu zęba, prawdopodobnie wiesz, że soda oczyszczona może być bardzo kojąca. Może być również przydatna, gdy masz ból ust lub wrzód w ustach. Są one niezwykle drażniące i bolesne, a ich gojenie trwa zazwyczaj długo. Są one również nasilane przez rzeczy, które wkładamy do ust, takie jak jedzenie i napoje. Ale nie ma się czym martwić; soda oczyszczona może pomóc w łagodzeniu i wspomaganiu gojenia. Wystarczy wymieszać łyżeczkę sody oczyszczonej z wodą, a będziesz na dobrej drodze do uśmierzenia bólu zęba.

Z przyjemnością dzielimy się materiałem, który powstał dzięki współpracy z naturalneleki.com.pl

Pieczywo

Jeśli kiedykolwiek miałeś silny ból zęba, możesz zastanawiać się, jak użyć sody oczyszczonej, aby złagodzić ból. Szybkie remedium polega na przetarciu wacika z sodą oczyszczoną na dotkniętym zębie. Możesz również wykonać płyn do płukania ust, mieszając sodę oczyszczoną z ciepłą wodą. Mieszanka ta pomoże zmniejszyć obrzęk i złagodzić ból. Dla dodatkowej ulgi możesz wymieszać w paście ekstrakt z kurkumy. Ogórek jest również środkiem łagodzącym, który można zastosować na dotkniętym zębie.

Jeśli masz wrzód w ustach, nałożenie sody oczyszczonej na dotknięty nim obszar może pomóc złagodzić ból. Ponieważ kwasy żołądkowe mogą pozostać w ustach przez jakiś czas, ważne jest, aby po wymiotach wypłukać usta, aby pozbyć się całego kwasu. Po wypłukaniu można już bezpiecznie wyciągnąć szczoteczkę do zębów. Ale zanim to zrobisz, upewnij się, że odczekasz co najmniej 30 minut po wymiotach. Następnie możesz użyć sody oczyszczonej, która pomoże złagodzić wrzód i ułatwi gojenie.

Oprócz łagodzenia bólu zęba, soda oczyszczona może również zwalczać płytkę nazębną i choroby dziąseł. Możesz umyć zęby po nałożeniu proszku na dotknięte miejsce. Po prostu zanurz szczoteczkę do zębów w proszku i umyj zęby tak, jak robisz to normalnie. Innym świetnym sposobem na wykorzystanie sody oczyszczonej do zębów jest użycie jej jako roztworu wybielającego zęby. Wystarczy namoczyć szczoteczkę do zębów w paście przez dwie minuty, a następnie wyszczotkować ją zwykłą szczoteczką.

Teabags

Używanie teabags do leczenia bólu zęba ma kilka zalet. Można je stosować na ciepło lub na zimno. Aby zastosować ciepłą torebkę, należy ją namoczyć w gorącej wodzie i pozostawić do ostygnięcia przed zastosowaniem. Alternatywnie, zimną torebkę należy namoczyć we wrzącej wodzie i przyłożyć do zęba. Obie metody zapewniają natychmiastową ulgę w bólu zęba. Najlepszym sposobem wykorzystania torebek do leczenia bólu zęba jest umieszczenie torebki na dotkniętym obszarze i przytrzymanie jej tam przez około 15 do 20 minut.

Innym sposobem wykorzystania torebek na ból zęba jest zastosowanie herbaty z mięty pieprzowej. Herbata z mięty pieprzowej znieczuli wrażliwy obszar wokół zęba. Aby nie podrażniać wrażliwych dziąseł, należy stosować torebki ciepłe lub zimne. Zamrożoną torebkę można również przyłożyć do bolesnego miejsca. Chłodna herbata zmniejszy również obrzęk na dotkniętym obszarze. Torebka herbaty może również zmniejszyć stan zapalny. Jeśli nie masz dostępu do kąpieli w gorącej wodzie, spróbuj zamiast tego zimnej torebki herbaty.

Innym skutecznym środkiem domowym jest umieszczenie zwilżonej torebki herbaty na zainfekowanym obszarze, aby zatrzymać krwawienie. Jeśli dziąsła są spuchnięte, możesz mieć ropień. Ropień zęba może powodować intensywny pulsujący ból i może nawet utrudniać sen. Oprócz bólu, ropień zęba będzie wyglądał na czerwony i spuchnięty. Niektóre przypadki mogą nawet prowadzić do obrzęku twarzy.

Nadtlenek wodoru

Domowym środkiem na ból zęba jest nadtlenek wodoru i soda oczyszczona. Możesz zmieszać równe części nadtlenku wodoru i wody, a następnie wymieszać je wokół ust przez 30 sekund do jednej minuty. Wypluj to, jeśli boli. Następnie możesz zmieszać równe części sody oczyszczonej i wody i zrobić pastę. Nakładaj tę mieszankę na bolący ząb okrężnymi ruchami przez dwie minuty.

Jeśli wolisz silniejszy środek na ból zęba, można zmieszać ze sobą nadtlenek wodoru i sodę oczyszczoną. Nadtlenek wodoru jest silnym środkiem dezynfekującym, który zabija bakterie skuteczniej niż soda oczyszczona. Jednak nadtlenek wodoru jest niebezpieczny, jeśli zostanie spożyty lub użyty w niewłaściwy sposób. Wymieszaj 3% nadtlenek wodoru z jedną filiżanką wody i zamieść usta. To remedium jest skuteczne w łagodzeniu bólu zębów i stanów zapalnych podczas leczenia zapalenia dziąseł.

Jeśli nadtlenek wodoru i soda oczyszczona nie łagodzą bólu, możesz chcieć odwiedzić dentystę. Chociaż rozwiązanie jest tymczasowe, nigdy nie należy go połykać. Oprócz nadtlenku wodoru i sody oczyszczonej możesz również spróbować pasty z asafetydą. W połączeniu z niewielką ilością soku z cytryny, skutecznie zabije bakterie i zmniejszy ból. Stosuj również leki przeciwzapalne zgodnie z zaleceniami lekarza lub dentysty.

Jeśli nie masz czasu na wizytę u dentysty, możesz zastosować okład z lodu lub mrożony groszek. Pomogą one złagodzić ból, a także zdrętwieją nerwy. Innym skutecznym zabiegiem jest namoczenie wacika w occie jabłkowym. Roztwór ten pomoże wyeliminować bakterie z jamy ustnej. Są to dwa z najskuteczniejszych środków na ból zęba. Złagodzą one również nieświeży oddech i zapobiegną zapaleniu dziąseł.

Soda oczyszczona

Soda oczyszczona jest doskonałym środkiem na ból zęba. Można ją stosować bezpośrednio na ząb lub używać jako płukankę do ust. Zarówno soda oczyszczona, jak i nadtlenek wodoru mają właściwości łagodzące. Po zakończeniu należy dokładnie wypłukać usta zwykłą wodą. Możesz również zmieszać łyżkę stołową sody oczyszczonej z ciepłą wodą i nałożyć ją bezpośrednio na dotknięty ząb. Jeśli nie chcesz robić płukanki do ust, możesz użyć wacika nasączonego sodą oczyszczoną.

Użycie łyżeczki sody oczyszczonej na bolący ząb może przynieść natychmiastową ulgę w bólu. Alkaliczny charakter sody oczyszczonej pomaga zmniejszyć obrzęk i związki zapalne w jamie ustnej, które mogą powodować ból zęba. Ze względu na te właściwości, soda oczyszczona jest powszechnie stosowana w produktach do pielęgnacji zębów. Jest ona również bezpieczna do stosowania w jamie ustnej. Należy tylko pamiętać, aby przeczytać etykietę na butelce. Składniki są wymienione poniżej.

Płukanie ust po szczotkowaniu zębów sodą oczyszczoną może pomóc w zmniejszeniu ilości kwasu w ustach. Płyn do płukania ust pomoże usunąć wszelkie zanieczyszczenia lub cząstki jedzenia, które utknęły w ustach. Pomoże to również zmniejszyć ilość bakterii w ustach. Innym wielkim zastosowaniem sody oczyszczonej jest leczenie nieświeżego oddechu. Można ją stosować jako doustny płyn do płukania ust lub dodać do filiżanki wody. Możesz również użyć go do leczenia halitozy.

Olejek oregano

Soda oczyszczona i olejek oregano mogą pomóc złagodzić objawy bólu zęba, a także mogą być skuteczne w leczeniu ropni. Ogólnie rzecz biorąc, soda oczyszczona pomaga w oczyszczaniu jamy ustnej z płytki nazębnej, która może przyczynić się do obrzęku dotkniętego obszaru. Jednak te środki zaradcze mogą pomóc w zmniejszeniu bólu tylko na krótki okres czasu. Aby zastosować olejek oregano i sodę oczyszczoną na ból zęba, należy najpierw przechylić głowę w stronę dotkniętego obszaru, a następnie przepłukać nią usta.

Połączenie sody oczyszczonej i olejku oregano jest doskonałym środkiem na ból zęba, ponieważ zawiera właściwości antybakteryjne i antyoksydacyjne. Aby użyć go w tym celu, zmieszaj kroplę olejku z oregano z olejem nośnym. Nałóż mieszaninę na dotknięte miejsce i pozostaw na dwie do trzech minut. Powtarzaj tę procedurę dwa do trzech razy dziennie, aż do ustąpienia bólu.

Używanie końcówki Q do nakładania oleju oregano na zainfekowany ząb pomoże zmniejszyć obrzęk i zredukować ból. Oliwa z oliwek jest skutecznym domowym środkiem, ponieważ zawiera związki fenolowe, o których wiadomo, że pomagają złagodzić ból i obrzęk zęba. Innym wspaniałym domowym środkiem na ból zęba jest surowa cebula. Surowa cebula jest znana z zabijania zarazków, które powodują bóle zębów. Używanie plasterka surowej cebuli dwa razy dziennie może pomóc złagodzić ból i obrzęk w dotkniętym obszarze.

Liście guawy

Używanie liści guawy na ból zęba może wydawać się nieprawdopodobnym połączeniem, ale jest to naturalny środek, który może skutecznie złagodzić ból zęba. Te dwa składniki są tanie, łatwe do znalezienia i można z nich łatwo zrobić płyn do płukania ust. W pewnym badaniu 100 osób stwierdziło, że ta mieszanka znacznie zmniejszyła ich ból. Oprócz tego, że są tanie i łatwe do wykonania, liście guawy i soda oczyszczona na ból zęba są również skuteczne.

Liście guawy zawierają właściwości antybakteryjne, które mogą pomóc w łagodzeniu bólu zęba. Możesz żuć liście guawy lub używać ich jako płynu do płukania ust, aby pomóc złagodzić ból i obrzęk. Ekstrakt z wanilii jest silnym przeciwutleniaczem, który może spowolnić rozwój bakterii. Możesz go używać jako naturalnego płynu do płukania ust, nakładając niewielką ilość na wacik i stosując go bezpośrednio na obszar bólu zęba. Połączenie to jest zarówno skuteczne w zmniejszaniu bólu, jak i zapobieganiu dalszej infekcji.

Innym naturalnym domowym środkiem na ból zęba są liście guawy. Są one łatwe do znalezienia i mają silne właściwości antybakteryjne i przeciwskurczowe. W połączeniu z sodą oczyszczoną mogą działać jako skuteczny płyn do płukania ust i łagodzić ból zęba. Chociaż te dwa składniki mają różne działanie, oba są skuteczne. Wypróbuj je sam i sprawdź, czy działają na Ciebie! Jeśli nigdy nie próbowałeś liści guawy do uśmierzania bólu zęba, powinieneś spróbować.